tisdag 13 december 2011

St Lucia

Hejhej hallå och glad Lucia på er! Dagen började med att mobilen började tjuta av bästa Salem redan kl 05.50 imorse.. Det var bara att gå opp och packa ner ljuset och glittret för i skolan skulle det vankas luciatåg wiiii! Så klockan kvart över åtta började vi sjunga för de hänförda små franska typ åttaåringarna som hade absolut noll taktkänsla och klappade med lite här och var där det kändes lägligt. Gosigt. Sen blev självaste jag som fick sätta på sig ljuskronan. Vet dock inte hur ståtlig jag blev som Lucia. Ni vet på gamla resturanger där de brukar ha ljus nedstoppade i glasflaskor. Let's just say that jag var glasflaskan med stearin till och med på ögonfransen! Oh well, vad gör man inte för de svenska traditionerna? Vi fick smälta bort stearinet från mitt ögonbryn med en sax. Hihihi. Vad man älskar smarta naturare när man är påväg att få sitt ena ögonbryn bortvaxat säger jag bara!

Bisous!

2 kommentarer:

  1. Åj jag saknar dig så himla himla mycket!

    SvaraRadera
  2. Du var säkert den finaste lucian man kan tänka sig!!! Längtar sååååå efter dig! Mamma

    SvaraRadera