torsdag 15 december 2011

Decembre et à bientôt

Jag vet, jag låter som en gammal tant, men ujujuj vad tiden bara flyger fram. Imorgon vid den här tiden är jag tillbaka i Stockholm igen. Denna tillbakablick på hur min december blir därför inte bara ett blogginlägg, utan också ett annonserande om bloggpaus. De två veckorna jag har framför mig vill jag helt enkelt inte spendera framför datorn mer än nödvändigt. Men den andra januari återvänder jag hem igen och då får ni såklart titta in igen för att uppleva våren i Paris. Jag har nämligen hört att den är värd.


December har bestått av Lucia, luciarep och ännu mer Lucia. Och ännu mer Lucia. Inte för att jag klagar!




Den nionde december var det dags för BAT på St Do. Det är en show som min franska skola organiserar varje år där elever får ställa upp med bidrag. Lite som en talangtävling fast utan tävlingen. Jag, några andra svenskar samt några fransmän öppnade hela kalaset med en sexipexi dans. Men det blev faktiskt grymt!



Förra lördagen åkte vi ut till IKEA för att sprida den svenska Luciaglädjen och samtidigt tvinga till oss köttbullar. Louise matchade. 



Med skolan besökte vi Opera Garnier som kan ha varit det vackraste jag någonsin har sett. Jag ska så gå på balett där i vår!

I min ipod spelades för det mesta den här listan


Det har alltid varit mycket att göra på Svenska skolan. Men i december kulminerade liksom alltihop. Jag har aldrig pluggat så mycket i hela mitt liv som jag har gjort här. På bilden behövde matte c/d-arna lite pepp hehe..


I lördags var jag ute med dom här heta människorna. Det var minst sagt sympatiskt att höra tuppen när man promenerade hem i duggregnet kan jag berätta. 

God jul och Gott nytt år fina ni! Jag blir så glad varje gång någon av er kommenterar, eller allmänt bara går in här. Det är så otroligt roligt att det är några stycken som faktiskt bryr sig om vad jag har för mig på dagarna. Pöws på er.

Bisous et à bientôt!

1 kommentar:

  1. Asså aaaaaaaaaaa ska bli så kul o se dig igen!!!! <3 <3

    SvaraRadera