måndag 12 december 2011

Un resumé

Nu är det bara några dagar kvar tills jag kommer till Sverige igen så jag tänkte att det vore trevligt med en liten resumé på vad som har hänt de senaste månaderna. Hej september!


Bara någon dag innan september skulle börja kom jag och pappa till Paris


Snodd från Josefin
Någon dag efter åkte hela gymnasiet ut till en kursgård för att lära känna varandra. Bara lite lätt stelt under första middagen. Sista dagen lärde jag känna Klara och sen sprang vi mest runt i tunnelbanan och sjöng AAAAA SAINT GERMAIN DE PREEEEEES!


Jag hängde mycket med dom här damerna


Första lunchen i matsalen var ENORM! Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket makaroner!


Vi hade ett första mentorsmöte på Svenska Institutet


Och jag och Klara testade falafel i Marais. Hej himmelriket!


Det var förresten i Marais som jag hängde mest hela tiden


En dag hade vi picknick vid Seine


Innan den första teaterlektionen var jag och Hanna och utforskade Montmarte


Jag var för första gången i La Défence. W O W.

Jag lyssnade sönder Let Go och Jungle Drum


Jag och Nora var på Centre Pompidou. Bland knäppa konstverk som vi inte förstod någonting alls av diskuterade vi festkåthet och annat trams.  


En helg åt vi middag hos Klara. Kan ha varit den godaste måltiden någonsin! Klara hade ingen nyckel till porten så ingång och utgång ala tjuv. 


Efter en fransksvensk fest åt jag, Josefine och Nora tapas i Montmarte med dom här damerna. 


Marknad. 

Tagen från Josefine den med
Jag var fett brun. 


Min värdlillasyster fyllde prick fyra år och det var kalas.


Och så besökte jag turistattraktionen nr 1!

Och så var den septembern!

Bisous!

3 kommentarer:

  1. asså aaaaaaa ska bli så kul o se dig!!!!!!

    SvaraRadera
  2. ÅÅh, kollar igenom din blogg hela tiden och blir lite avis på dig, hoppas att vi ses någon gång nu i jul när du är hemma, Sydafrikanerna (Kwandiwe och Beast bland annat) och hoppas att vi kan träffas allihopa! Sofia och jag ska jobba på julshowen i köket med ruth... haha hör av dig om du kommer och tittar!!
    PUSS OCH KRAM KAROLINA

    SvaraRadera
  3. Sydafrikanerna är här* haha skulle det stå

    SvaraRadera