onsdag 28 mars 2012

La Tante et Le Papa

Godafton vänner! Det är VARMT här! Alltså vi snackar sommar. Vi snackar sådan värme som gör att man nästan inte orkar sitta i solen för att man smälter och en sådan värme som gör att man är konstant rädd för att få nosen bränd. Denna värme är förödande för mitt skolarbete för att 1. det är så ljust att jag inte fattar vad klockan är så jag börjar plugga.. alldeles för sent och 2. för att sommar=sommarlov=inget plugg. Mitt inre jag spelar mig alltså ett trick.

Oh well. I helgen var i alla fall faster och pappa här och det var så himla trevligt! Vi promenerade runt ungefär hela stan i vårvädret och fikade när det kändes passande. Och åt såklart! Pappa hade någon slags plan om att klämma in alla franska specialiteter på en helg tror jag. Det blev nämligen både (för hans del) ostron, sniglar, crème brûlée och entrecôte med frites. Nedsköljt med en hel massa espresso såklart. Tror fortfarande att han sörjer dock för att grodlårsresturangen var stängd..

Här kommer i alla fall två bilder från i söndags när vi satt och åt lunch på en uteservering i Montmartre. Jag vet. Uppfyller alla klyschor. Kinda like it.



Bises!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar