måndag 19 mars 2012

L'Angleterre

Puh. Plugg kommer dessvärre att bli ledordet för denna vecka. Och odör. Det är nämligen så att elementen hos min kära värdfamilj har slutat att fungera, och då även varmvattenförsörjningen. Jag försökte förgäves ta mig en dusch i eftermiddags, men jag kom inte längre än till fötterna. Fy fasiken så kallt det var. Oh well. Jag har faktiskt läst att man egentligen inte behöver duscha mer än en gång i veckan.

Men nu får det vara slut med klagandet, det är antagligen inte det ni vill läsa om. Jag har ju för fasiken varit utomlands!!! Här kommer godbitarna!

(Måste dock erkänna att mitt fotograferande har varit under all kritik.. Menmen. Några bilder fick jag ju till i alla fall)

Dag ett!

Efter lite trubbel på Gare du Nord fann jag mig i alla fall tillslut på tåget mot London och några timmar senare fann jag mig själv på stationen i Salisbury!



Efter att ha medverkat i en "Evening Song" i den stora katedralen i Salisbury (så himla häftigt!) återvände vi till hotellet och jag och ÄLSKADE syster yster tig egobilder. Standard. 

Dag 2

Dag två började på en dubbeldeckare! Tovelicious var med såklart!



Slutstationen var Stonehenge!


Efter att ha vandrat omkring där ett tag med våra utomordentliga hörapparater som viskade om en massa olika stenar och en del inköp av fudge hoppade vi på bussen igen!


Och hamnade vid en gammal slottsruin!


Hejsan kören!


Hejsan Tove!


Sen bar färden vidare till katedralen för en guidad tur med världens finaste dam. Alltså. Engelska damer. Man dör ju för mindre. 


Finaste Carina!


Dagen avslutades med thailändskt och en konsert av eleverna på katedralskolan. En massa engelska pojkar och flickor, inte längre än halva mig som fick en hel kyrka att dåna med jazz. Varför kunde inte jag få ha vart så cooL?

Uppföljning kommer!

Bises!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar