torsdag 1 mars 2012

Versailles 2.0

I söndags satte jag mig tillsammans med ungefär tusen asiatiska turister på rer:en ut mot Versaille! Där var det tänkt att jag och Louise skulle ha ungefär världens finaste utflykt men på grund av  mycket otur, dumma tåg och borttappad mobil blev jag ensam om den fina utflykten. Fast vilken utflykt ändå.




Versaillesträdgården ser mycket ut såhär. Långa, raka gångar med pedantiskt klippta gräsmattor. 


Men så! En hage med en massa ulliga får. Inte fy skam på den inte!



Efter någon halvtimmes promenad kom jag fram till mitt mål för dagen, Marie Antoinettes egna lilla slott och engelska trädgård! Hejhej!


Så himla vackert trapphus. 



Så himla vackra golv. 


Så himla vackert allting! Varenda rum var målat i den perfekta pastelliga färgen och jag bara kände att när kan jag flytta in?

Efter säkert tre varv runt i hela huset var det dock dags att röra sig vidare mot den engelska trädgården!


Jag möttes av VÅR med stora bokstäver (!) och det knoppades så fint. 


Fikapaus.


Ni vet när man ser något som är så otroligt vackert det liksom gör sådär fysiskt ont? Well, jag hade rejäla smärtor kan jag ju meddela!



Plötsligt visade sig en liten ministad bakom en kulle. Med kvarn och allt!



Staden var komplett med en stor sjö i mitten. Men en svan. Standard. 


Och så en obligatorisk egobild på det!

Så satte jag mig på en bänk i solen och pluggade manus resten av eftermiddagen. Inte så dumt om jag får säga min mening. 

Bisous!

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Jag har sagt till pappa att vi MÅSTE åka till Versailles när vi åker och hämtar dig. Det ser så himla mysigt ut, skulle så gärna vilja vara där med dig nu <3 vi måste skypea någon dag, skulle du kunna det?

    SvaraRadera
  2. Är det bestämt att ni ska komma och hämta mig?? Åh så bäst! Det är klart att vi kan! Kan de flesta vardagskvällar utom torsdagar:)
    SAKNAR DIG!!

    SvaraRadera