torsdag 26 april 2012

Une liste d'Emelie

En ny grej såhär i bloggvärlden är en slags frågelek där man besvarar en bloggares 11 frågor för att sedan skicka iväg 11 nya frågor. Eftersom att jag en sucker för min kära vän Emelies blogg var jag ju självklart tvungen att besvara hennes frågor!

De lyder...

1. Vart vill du bo när du har hittat ditt drömboende?
Svar: I en takvåning vid St Martin Kanalen i elfte (?) arr. Lätt!

2. Vilket är ditt drömresemål?

Svar: Tokyo tillsammans med någon party vän. Vi skulle sjunga kareoke hela nätterna och packa väskorna fulla med häftiga japanska lösögonfransar. 

3. Vad ska du göra i sommar?

Svar: Förhoppningsvis så ska jag jobba en del men för övrigt har jag planerat in Way out West, allmänt häng i Göteborg samt Halmstad (be prepared my friends!). Så ska jag ju såklart klämma in så många varma sommarkvällar som möjligt på min moders balkong med ett par fina personer och några filtar. 


4. Om du fick vara en annan person en dag, vem skulle du vara då?
Svar: Kronprinsessan. Mest bara för att jag tror att jag skulle vara så himla bra som prinsessa hehe. 

5. När du tar en "latdag", vad gör du då?

Svar: Sover och äter frukost så länge som jag kan. Läser alla delar i tidningen minus de tråkiga. På det följer sedan filmtittande och helst besök från en kär vän som man kan baka något jättesatsigt med (ja, jag menar dig Susanna <3). 

6. Vad gör dig arg?

Svar: Ojämställdhet. 

7. Hur mycket bloggar läser du? Vilka/varför?

Svar: Alltså. Jag är väl något av en bloggberoende person. Jag följer Elsa Billgren, Niotillfem, Emmas vintage, 365daysofbreakfast, Fokis, Blondinbella, Florasblogg, Annika Backström (att rekommendera lite extra), Karins konstgrepp, Underbaraclara, Chips Wallin, Fittforfight, Uppletad och Sussies blogg. Glömde jag någon nu? Okej, jag läser kanske inte alla var dag men man kan väl ändå säga att jag håller någorlunda koll. Varför då? Jag gillar konceptet blogg. Att få en inblick i någons intressant persons liv är ju bara helt underbart. Sedan tycker jag också om att det är så himla många vanliga människor som bloggar. Människor som jag. Det gör att jag kan få idéer om vad jag vill göra med mitt eget liv. 

8. Vad tycker du om feminismen?

Svar: Jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att den ska behöva existera. Men eftersom att behovet finns så stödjer jag den av hela mitt hjärta. 

9. Vad är det mest miljövänliga du gör i din vardag?

Svar: Jag är en sann kollektivtrafiksälskare. Även om jag i svaga stunder (rusningstrafik) helst skulle vilja slänga den i väggen. 

10. Vem önskar du att du var kompis med?

Svar: Roald Dahl. Nedrans att han skulle gå och dö. 


11. Vad kommer dina memoarer heta?
Svar: Oj gudars så svårt. Känner att linjen mellan ett bra och ett überpretentiöst namn är mycket smal här. "Victoria Fredén: Sex, drugs and allmänt lite gullig pastell och pop" kanske. 


Och så mina frågor! Nu vet jag inte hur många av er läsare som har bloggar, men jag tänker att det är ju minst lika fint att bara fundera lite över frågorna eller helt enkelt kanske bara skriva ner dom i en liten dagbok kanske. Eller som en kommentar. Comme vous voulez!


1. Hur gammal kommer du att vara när du kommer att vara som lyckligast tror du?
2. Tuggummi eller läkerol?
3. Om du fick bo utomlands, vilket land skulle det bli och varför?
4. Vad uppskattar du mest hos en människa?
5. Är det viktigast att man doftar gott i munnen eller under armarna?
6. Vad är det fulaste du vet med dagens mode? 
7. Hur ställer du dig i "Hen-debatten"?
8. Vilken färg är mest party?
9. Bara för att fortsätta med partytemat; vilket är det bästa temat på en maskerad?
10. Om du fick ha en middag för 3 valfria personer, vilka skulle du bjuda?
11. Vad är det bästa som kommer att hända i den närmaste framtiden?


Bises! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar