onsdag 4 april 2012

Une (trop) longue liste mais j'ai pas quelque chose d'autre à dire alors on y va!

1. Hur gammal är du om fem år? 17 år 8 månader och fem dagar
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Louise. Bestis. 
En megaful men så himla trevlig bild från sportlovet. 

3. Hur lång är du? 171 står det i passet men egentligen tror jag att det är 170,5. Faktiskt. 
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hungergames måste det ha varit. Så. Spännande. 
5. Vem ringde du senast? MOSIS!
6. Vem ringde dig senast? MOSIS!
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? “Nu är jag på RERtåget. Steg på vid rueil så då borde jag väl vara framme snart! Puss”
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms är min livlina i alla situationer. Misstänker att jag har telefonskräck. 
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Hm.. För sisådär 8 veckor sedan kanske. 

11. Vilken ögonfärg har du? Det beror lite på vad dom känner för att ha för färg faktiskt. Men blågröngrå kanske. 
12. När vaknade du i dag? nollsjunollnoll
13. Vilken är din favoritjulsång? Alltså jag vill ju säga någon cool som typ Blue Christmas eller någon men nej, det blir Last Christmas. Så jäkla bra!
14. Vilken är din favoritplats? Mitt hjärta tillhör St Martin Kanalen. 


15. Vilken plats föredrar du minst? Champs Élysées. Överskattad så det skriker om det. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I min och Fridas gemensamma hångelsoffa. Då har vi nämligen flyttat ihop och skaffat oss en sådan. 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Inte så mycket faktiskt..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Hmm.. Jag vet faktiskt inte. (åh nej nu känner jag min jättetråkig. Jag är faktisk rolig. Promis du scout!!!!)
19. Hur stor är din säng? Stor:))
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. Fast tempurkudden har hedersplatsen. 
23. Hur många landskap har du bott i? Oj, kommer knappt ihåg vilket landskap som är vilket. Men ett antar jag. 
24. Vilka städer har du bott i? Stockholm och Paris (eller okejra Malakoff Malakon om man måste vara precis). 
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota eller strumpor alla gånger. Kanske mest barfota ändå. Hatar skor. 
26. Är du social? Det kan man nog säga. Sällskapssjuk är ett annat bra ord.
27. Vilken är din favoritglass? Marängsviss. Nom.
28. Vilken är din favoritefterrätt? MEN NEJ ALLTFÖR SVÅRT ATT BESVARA VI GÅR VIDARE!
29. Tycker du om kinamat? Mycket sällan. 
30. Tycker du om kaffe? Jag tycker om espresso när jag känner mig chic och starbucks när jag känner mig amerikansk. 
31. Vad dricker du till frukost? Te eller päronjuice. 
32. Sover du på någon särskild sida? Om jag sover på sidan sover jag alltid mot väggen. 
33. Kan du spela poker? Nej. 
34. Tycker du om att mysa/kela? Goz är det bästa som finns!
35. Är du en beroendemänniska? Beroendemänniska? Vad betyder det? Nej..?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Paul Anka! Den ni! 
37. Vill du ha barn? Om man hittar någon bra som man kan ha dom med. 
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och franska (oh gudars vad det känns bra att säga det)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Till haaaaaavs tills havs. 
Från när mamma, Carro och jag var i Alanya. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Fika och klänningar. 

42. Äger du dyrbara smycken? Inga svindyra tror jag inte. 
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tittar ju inte så mycket på tv för tillfället men just bara älskar jag Pappas Pengar som går på svtplay.
44. Kan du rulla med tungan? Nope. Men klövertungan, den behärskar jag minsann!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan det vara Cathrine?
46. Sover du med gosedjur? Nej.
47. Vad har du för ringsignal? Gud vad stelt. Jag vet faktiskt inte.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Dopklänningen hänger nog fortfarande i garderoben skulle jag tro. 
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min röda plånbok och min röda franskapärm ligger på ungefär samma avstånd..
50. Flirtar du mycket? Kan tänkas ja. 
51. Kan du byta olja på bilen? Hah, jag?
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nevah evah!
53. Vilken var den senaste boken du läste? "Det finns en särskilt plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". LÄS!
54. Läser du någon dagstidning? Nej. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej. 
56. Dansar du i bilen? Såklart! Sittdans är det bästa!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? p1<3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Historia: - Varför ville amerikanarna ha indianernas land? 
59. När var du i kyrkan senast? Det måste nog ha varit Svenska Kyrkan i London för tre veckor sedan
60. Är du lycklig? Bas oui!
Bises!
(lista snodd från niotillfem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar