söndag 29 april 2012

La capitale de la Suède. Elle s'appelle Stockholm, j'en suis sûr.

Så. Stockholm people. Vi var 11 stockholmare och 14 fransmän plus 3 lärare som klockan alldeles för tidigt satte oss på ett Ryanairplan. Och sisådär jättemånga timmar senare landade jag och mina två fransyskor Camille och Laurine i min (mammas..) älskade kritvita lägenhet.


Ja, här är förresten jag och mina fransyskor!

Bild snodd av Clarence
Dag ett gick vi en liten promenad runt Östermalm och åt köttbullar med rårörda lingon (<3). Men bäst av allt var nog att än en gång få skåda Kristian Anttilas knivskarpa kindben (jäklar, allitteration ftw) på Kafé 44. För att vara ärlig diskuterade jag och Camille inte om mycket mer den helgen. Om kindbenen alltså. 


Nästa dag besökte vi VRG och fick sitta med gehörs och musiklära-gruppen och sjunga hits. Franssyskorna var helt mållösa. Sjunga på skoltid????

Bild snodd av Camille
Sen var det dags att fira fina Fanny (men gud. Jag rockar ju verkligen allitterationerna!) på Lidingö. 


Så besökte vi Vasamuséet


Men sen var det dags för mina tjejer att åka hem. Så resten av vekan underhöll jag mig själv med att sova länge på mornarna, läsa tidningen långsamt, äta en massa ostmackor och hänga med mina bästa. 


Och tänka sig, jag fick till och med se den första körsbärsblomningen i Kungsträdgården. Fint som snus. 

Bises!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar