torsdag 23 februari 2012

Le weekend avec la meilleur

I fredags kom ju då alltså min älskade lilla mamma men planet så jag packade min lilla väska och begav mig till operakvarteret där hon hade bokat hotell för att möta upp!

På kvällen åt vi middag med värdfamiljen och det gick så himla bra! Men vad kan egentligen gå fel när mamma och fransmän får kalasa på ost och vin hehe..

På lördagen började vi i alla fall dagen med en promenad till första arr. och Le Pain Quotidien som jag hade spanat in ett tag!




Det är alltså en kedja som är någon slags kombination mellan bageri och café. Vi tog den största brunchen någonsin och var mätta till kvällskvisten. 


Sedan promenerade vi upp boulevarderna igen till Opéra Garnier! Så himla vackert!


Som sagt..

Efter det följde lite shopping och sen var jag tvungen att åka till svenska kyrkan på teaterrep. Mamma följde såklart med för att ooooh:a och aaaaah:a lite. Sådär som mammor gör liksom. 



På kvällen åkte vi till det mest franska brasseriet någonsin skulle jag tro. Le Zeyer hette det och låg i fjortonde. Vi tog skaldjursplatå (fint skareva!)


Det var alltså här ostronen kom in i bilden men jag måste säga att det var en trevlig överraskning! Inte alls så tokigt. Råa musslor däremot.. Njaa..


Söndagen började med frukost bredvid den här kanalen, St Martin. Världens vackraste ställe förresten, om ni nu skulle få för er att ta en trip till Paris. 


Sen så gick vi på utställning på Pompidou och promenerade runt i Marais (standard) och till sist till Île St Louis innan det var dags att åka tillbaka till hotellet, hämta väskan och gråta en skvätt.

Min fina mamma.

Bisous!

1 kommentar: