onsdag 8 februari 2012

Une liste


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att mamma har bokat parisbiljett och att hitta bilder från sussieskype på skrivbordet.

Vad gjorde du kl 08 i morse? Sminkade mig tror jag nog. Alternativt åt macka och lyssnade på fransk radio. 
Vad gjorde du för 15 min sedan? Fyllde i verbscheman. mettraimettrasmettramettrons...
Det sista du sa högt? Bonne nuit Katja!
Det senaste någon sa till dig: Quand je ferme ton porte tu es en prison!
Vad har du druckit idag? Persikojuice och vatten.
Vad var det senaste du åt? Pasta med pesto. Size extra large.
Vad var det senaste du köpte? Kakor hehe
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun har jag för mig..
Vad är det för väder hos dig nu? Svart. 
Godaste glassmaken? 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Egentligen inte. Fast man kan ju alltid låtsas att man gör det. Det vore ju rätt vackert. 
Sover du tungt? Check!
Drömmer du mardrömmar? Ibland. 
Trivs du med ditt jobb? Jobb? Jag? HAH! 
Favoritklädsel? Klänning med vita nylonstrumpbyxor  och tygskor. 
Favoritlåt just nu? My baby just cares for me
Vad ser du om du tittar till höger? En bokhylla fylld till bredden med franska barnböcker
Vad gör dig glad just nu? Drömma om våren, paket och att krama mina vänner
Vad ska du göra härnäst? Titta på ett avsnitt av "The Kennedys" (gudars vad Katie Holms är snygg!) och sovasova längelänge.
Höger el vänsterhänt? Höger!
Humör just nu? Åh jag vet inte hur man ska beskriva det! När man känner sig sådär lugn ni vet. Och med pastamage så att man liksom är lite varm innifrån. Ni vet. 
Favoritgodis? Tricky.. Men här i Frankrike finns det liksom som små sura larver. Dom är best.
Kläder just nu? Tights, blå klänning med blommönster och vit kofta. Och tofflor<3
Sommarplaner? Pepppepp! Hellst vill jag dra till Berlin men om inte pengarna räcker till får det nog bli en tågtripp genom ungefär hela Sverige och hälsa på föredetta parisare. Och fylla myndig!!
Hur många kuddar sover du med? En tempurkudde. Kan inte leva utan den. My precious!.
Morgon eller nattmänniska? Egentligen inte så bra på någon av dem. Men morgonen är ju ändå gos.
Vad är viktigast för dig? Respekt är en bra sak.
Är du kittlig? Väljer att inte besvara den frågan. Informationen kan liksom hamna i fel händer såattsäga. 
Snarkar du? Nej, men tydligen pratar jag i sömnen!
Stjärntecken? Lejon.
Äckligaste insekten? Festingar.
Stökigt el välstädat? Städat!
Vad längtar du mest efter just nu? (behöver jag verkligen svara på det här..?) VÅREN!!!
Bisous!

3 kommentarer:

  1. jaaaa kom och hälsa på f.d. parisare ♥

    SvaraRadera
  2. Ghahahahaa festingar <33333333 så festliga så......

    SvaraRadera
  3. 1. du svarade aldrig på vad som är den godaste glassorten
    2. LADDA NER APPEN sleeptalker!! underbar, den spelar in om man pratar i sömnen!!! :D

    SvaraRadera