tisdag 22 maj 2012

L'été, la romantique et tous les choses d'ailleurs

Tänkte att jag skulle förgylla er tisdagskväll med att besvara frågestunden från förra veckan!

Jag rekommenderar följande bakgrundssmusik: Albumet Wermland av Dektektivbyrån (ja, jag har börjat götta in mig på dem igen). Särskilt "Kärlekens alla färjor"

Då kör vi!

När kommer du hem på riktigt nu igen?
Det är fortfarande lite oklart men jag slutar skolan den 15 juni och sen stannar jag antagligen kvar i Paris någon dag eller två. Sedan tar jag, syrran och pappa och bilar upp till Stockholm igen! Jag borde antagligen vara hemma runt midsommar.

Vad är dina planer för sommaren?
Jobba i fyra veckor, Way out West, spontanhelger till götet och Halmstad, mycket vattenmelon, mycket häng i min baddräkt, en hel massa taigentid med alla som jag saknar och förhoppningsvis en brun nos. 




Från i somras

Du vet den här romantiska synen på Paris... Vad anser du om den? Stämmer, stämmer inte? Och vad tror du att den grundar sig i?
Alltså. Jag måste nog tyvärr svara nej på den frågan. Paris är ack så många saker, Paris är skitigt, Paris är hundbajs och hundratals fimpar på gatorna, Paris är uteliggare i varenda hörn, Paris är spyor i metron på lördagkvällarna men.. inte romantiskt. Dock finns det en hel massa medelålders människor som envist grovhånglar vid Sacre Coeur ändå. Som för att bevisa att Paris faktiskt är liiiiite romantiskt ändå.

Men visst, det kan väl anses romantiskt att sitta vid ett brasseri och dela på en flaska rödvin och en baguette. Hela grejen började väl med La Belle Époque och Montmartre och den konstnärliga och bohemiska atmosfären som skulle finnas där. Nu finns där mest en massa blekfeta engelsmän med baskrar. 

Ush vad jag är cynisk haha. 


La belle époque 

Vem gav du din första kyss?
Ojojoj hej du anonym. Fredrik. 

Vilken favoritfärg har du?
Gul. Solgul.

Vad tänker du på just nu?
Vem som kan ha ställt alla dess frågorna (misstänker Nosis)..

Hur ofta borstar du tänderna?
Morgon och kväll! Undantag när det vankas sova över-kalas. Har en tendens att alltid glömma tandborsten. 

Vem har du som förebild (förutom mig då)?
Hanna Hellström. Je l'adore.

Om du fick vara tillsammans med vem som helst i hela världen, vem skulle det vara?
LÄTT! Young Carl i The Boat that Rocked såklart! I like my men like i like my tea, hot and british liksom. Alternativt Salem..



Om du fick vara vem som helst i hela världen, vem skulle det vara?
Zooey Dechanel. Så. Bra.

Finns det något som du vill göra i Paris innan du åker hem som inte har blivit av än?
Det finns ett ställe som heter Palais de Tokyo som ska vara roligt! Annars skulle jag gärna vilja gå på en gammal biograf i Montmartre, gå på utställningen om Tim Burton på Cinemateque Francais, besöka Buttes-Chaumont parken (och Rosa Bonheur), dricka en massa Shrek på Le Kitch, ha en heldags vintagerunda (och finna den perfekta klänningen att ha på studentfesten som vi ska ha) och ha picknick i Bercyparken! Så mycket att göra så lite tid.........



... och så tycker jag att du ska göra en Parisguide; fika, shopping, barer o.s.v. 
Hm. Jag visste att det här skulle komma förr eller senare. Men visst. Jag ska göra så gott jag kan!

Des Bises!

5 kommentarer:

  1. holahola, det var inte jag. är lite sur på den jävel som snodde min idée//norayo. vill också till bercyparken igen, älskade trädgården med stenarna och broarna och den med blommor. Pussipussiiii omg shrek in my <3 4ever

    SvaraRadera
  2. OMG jag har också snöat in på Kärlekens alla färgor!! Waaaaahhhhh!!!

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot shopping på lördaaaa!!!! Vintage dresses here we coommeee!!!!!!!! Taggar :D

    SvaraRadera
  4. hihi! de va jag som va anonym ju!

    SvaraRadera
  5. oj... / anni såklart!

    SvaraRadera