måndag 16 januari 2012

Le jour après vendredi

Hejhej och god måndag på er! Alltid lika jobbigt, jag vet, men snart är det lillördag och sen är det fredag och sen är det riktiga lördag:DDDD

Jag har haft en ganska så lugn helg med lördagen bjöd ändå på äventyr. Första punkten på dagen var att besöka en fransk barnkör som vi ska inleda något slags samarbete med. De vill ha en konsert med skandinaviskt tema så vi var helt enkelt där för att hjälpa dem med det skandinaviska. Och ja, de trodde faktiskt att det promenerade runt isbjörnar på gatorna. Efter att ha ljudat vem kan sjjjjjjjjiljas från vännen sin utan att fälla tårar i ungefär en och en hav timme åkte jag och Louise och drack varm choklad. Det var gött.

På kvällen möttes i alla fall de här människorna upp vid St Paul



Louise var såklart också med


Nora var i alla fall sjukt taggad


På..


SUSHI! Let the fest börja!!



Och sen så tillkom två andra fina personer och anslöt sig till sushipartyt, nämligen Kajsa och Alice som båda är nya på skolan.

 Det var första gången Alice åt sushi. Det var gott, sa hon, hurra, sa vi!


Hela gänget



Sedan drog vi oss längre in i Le Marais, till de riktigt göttiga gaykvarteren.


Och sedan drog vi till Belleville och mötte upp Moa och hennes kompis som var på besök men det har jag inga bilder på så det får vara. 

Idag har jag gjort första delen på Franska Nationella och det gick väl sisådär och nu är jag trött så jag säger tjingeling så hörs vi snart igen!

Bisous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar