måndag 30 januari 2012

Une soirée théâtrale

Som ni kanske kommer ihåg så är ju jag med i en teatergrupp. Vad ni inte ännu har fått reda på är vad vi faktiskt håller på med, men se det ska jag nu förklara för er! Innan jul höll vi på med "Dogville", skriven av Lars von Trier. Högst obehaglig historia, men jag kan väl rekommendera filmen om man har sisådär tre timmar över!

Många i gruppen har dessvärre varit nu på senaste tiden tvungna att hoppa av, bland annat min kära Hamza ni vet, vilket resulterade i att vi helt enkelt fick byta föreställning till (trumvirvel). Modern version av Romeo och Julia! Yesyes, här går vi från starkt kontroversiella saker till världens kanske mest spelade pjäs hehe.

I vilket fall anordnade vi i teatergruppen i fredags en fest för att få in pengar till föreställningen.



Det var helt sjukt mycket folk som kom, femtio personer om jag har fått siffran rätt! Här var i alla fall en bit av mitt bord!


Bästa Åsa (som alltså också är med i teatergruppen. Är dessutom med och spelar i La Delicatesse med Audrey Tautou!!) med asrolig kompis. 

Det var spansk afton. Jag har aldrig riktigt varit intresserad av Spanien, mitt hjärta ligger ju mer åt väster  öster, menar jag ju, än så, men jisses vilken god mat!


Bisous!

Ps. Och ja farmor, jag såg Mona Lisa, eller La Jaconde som hon heter på franska. Fast mest av allt ser man faktiskt kinesiska turister framför henne. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar