tisdag 15 november 2011

Une journée à Provins


Så blev det då söndagmorgon och jag och mina två kamrater hoppade på tåget vid Gare de l'est för att åka till Provins, en by/stad (vad kallar man det egentligen när det finns 12 000 invånare??) som ligger ungefär 10 mil norr om Paris. 


Les resekamrater! Hamza och Irene!




Det var en himla fin stad med anor från medeltiden. Därav den läskiga borgen på bild två (och faktiskt på bild tre med om man tittar noggrant).



Vi åt lunch och drack kaffe. Tror aldrig att jag har druckit så mycket kaffe på en och samma dag haha! Till efterrätt blev det en helt  SJUKT god crèpe! Med socker och saltat smör, jag vet, det låter superknäppt men ack så gott!


Så vandrade vi runt i den lillalilla staden och kom fram till stadsmuren som vi självklart klättrade upp i.


Och titta! Till och med jag fastnade på bild!


Inte var dag man får posa vid en vallgrav liksom! Så gick vi vidare mot en kyrkogård som var så fin med blommor på nästan alla gravar.


Och så var det dags att ta tåget hem igen och ungefär två timmar senare landade jag hemma i min säng!

Och det var den söndagen i Provins!

Bisous!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar