tisdag 29 november 2011

La liste

Ibland måste man göra lite listor tänker jag.


1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Ljudade tills dom där krumelurerna faktiskt blev till ord!

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Hade min första konsert på VRG och kände mig tjusigast i världen med rosetthalsband.


3. Fem snacks du gillar?
1. Ballerina Kladdkaka (givet)
2. Jordnötsringar
3. Såna där gula godisläppar
4. Chokladbollar (räknas det)
5. Remmar

4. Fem sånger du kan hela texten till?
1. Markus Krunegård - Jag är en vampyr
2. Isak Strand - Skinny Boy
3. JJ - You know
4. Kristian Anttila - Sockerläpp
5. Maskinen - Segertåget

5. Fem saker du skulle göra om du var miljardär
1. Köpa en lägenhet precis vid kanalen i St Martin
(och äta pizza med Moa varje dag)
2. Köpa ut min granne där vid kanalen så att Klara kunde flytta in och bli min granne istället för att åka tillbaka till kalla Halmstad efter jul. Så skulle vi dansa på Favala varje lördag och baka bullar varje söndag.
3. Åka till Berlin
4. Köpa varenda klänning jag såg
5. Gå på konsert varje helg

6. Fem dåliga vanor
1. Mycket lätt för att somna på lektioner
2. Mycket lätt för att titta på film hela natten
3. Mycket svårt för att klä mig varmt när det är kallt
4. Sminkar mig varje dag
5. Klämma finnar

7. Fem saker du gillar att göra
1. Prata franska (eller ja, det är väl någon slags hatkärlek det där..)
2. Hitta fina klänningar
3. Sjunga
4. Äta bullar på Saturnus
5. Diskutera med min värdpappa

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
1. Oj så svårt det blev.. Lårhöga stövlar
2. Såna där skidoveraller från 80talet
(fast nu när jag tänker efter är dom ju ganska så söta)

3. Jeansleggings
4. Onepiece

(lista stulen från niotillfem)

Bisous!

1 kommentar: