söndag 29 januari 2012

Mal du tête, bonbons et pas du cinema

Halloj le blog.

Känner någonstans att jag ändå måste be om ursäkt för den ytterst sega uppdateringen, förlåt kära läsare. Vet inte om jag kan utlova förbättring men hey, kvalitet före kvantitet, right?

Jag tänkte i alla fall berika era liv med att berätta om min gårdag innan jag drar iväg till Le Louvre med familjen, den blev på något skevt sätt väldigt fin.

Gårdagen började pissigt. Jag vaknade upp och slogs av en otrolig hemlängtan. Denna gick visserligen över så fort jag gick ner och åt frukost, pratade lite med värdis men quand même. Hemlängtan. är. pissigt. Dagen blev såklart inte heller bättre av att jag antagligen drabbades av mitt första migränanfall. Livet är la gött liksom.

Men när jag låg där i min säng med täcket över huvudet och bara kunde tänka på hur det aldrigaldrigaldrig kommer att bli vår igen och att hur mycket jag bara hatar vintern, då bestämde jag mig att jag var tvungen att göra någonting av mitt liv. Så det blev en dejt med Moa.


Hej Moa!

Vi gick i alla fall till ett café med namnet Mamie Gâteaux. Enligt Moa är det Elsa Billgrens favoritcafé i Paris. Inte fy skam. 



Glad tjej.


Där satt vi i alla fall och drack te och åt kaka och hade det fint. 

Sen var tanken att jag skulle möta upp Josefine för att gå på bio med hennes värdföräldrar. Men då metron krånglande blev det istället franskt godis och ännu mera te hemma hos henne. 

Nu känns det bättre. 

Bisous!

Ps. TACK för det fina paketet mamma och syrran (läppstiftet ser ni på bilderna:)). Även fast det fick mig att börja grina för att ni inte kan vara här med mig, var det nog precis vad jag behövde just då. Ibland undrar man ju liksom om ni där i Sverige har någon slags telepatisk förmåga?

1 kommentar:

  1. Farmor (med hjälp från syrran)29 januari 2012 kl. 10:02

    Hej. Vicky! Har läst Din trevliga blogg. Kul att se. Bilderna på din nya frisyr. Har
    Just ätit en god middag hos Anders och Caroline. Hoppas det var roligt på
    Museet. Hälsade Du på Mona Lisa? Ha det så bra!
    Hälsningar Farmor

    SvaraRadera