torsdag 11 augusti 2011

Attention! Dangereux!

Vill varna känsliga läsare då detta inlägg inte kommer att ha något som helst med Frankrike att göra. Det som skrivs från och med nästa stycke fram till "Bisous et Au revoir" är enbart min inre längtan att exploatera mina åsikter för den stora vida världen verk. Ingen annans.

På mitt sommarjobb finns inte överdrivet mycket att göra. Detta leder till att jag åtskilliga timmar om förmiddagen sitter som fängslad framför min skärm och studerar bloggvärlden med alla dess nycker. Häromdagen klickade jag således in på en blogg och hittade denna tjusiga bild.





Hmm tänker ni, hmm tänkte jag. Skulle varningstexter fungera på reklamer? Nej, säger jag, eller skulle ni säga att t.ex. "Rökning kan ge fertilitetsproblem" verkligen avskräcker hormonstilla tonåringar? Nope, och då ej heller hormonstinna tonåringar med en stor dos osäkerhet och ja, alla de andra saker som kan leda till ätstörningar (för tro mig, de är inte få).

Å andra sidan är det ju kul. Alltså det är ju som att man verkligen sticker en nål genom reklamens tjusiga bubbla. POFF säger det och ha begäret försvinner ner i toaletten. Skadeglädje är den enda sanna glädjen brukar man ju säga och jag måste erkänna att det riktigt börjar lysa i ögonen på mig när, endast genom en vit liten ruta, allt detta arbete som reklamaren, photoshoparen och sminkösens hårda arbete går åt helvete.

Så varför inte? Det är ju inte direkt mindre dödligt än cigg. I wote yes! Whose with me???

Bisous et Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar