torsdag 25 augusti 2011

Crème Brûlée 1

Ok det är dags för crème brûlée test nummer ett! Jag hade tänkt lägga upp det som så att jag betygsätter olika kategorier som blir till ett enhetligt betyg. Så nu kör vi!

Plats: Resturang på Nytorget (tror till och med att den hette Resturang Nytorget. Logik när den är som bäst!)

Utseende: 3,5
Alltså, även fast det egentligen inte finns sådär jättemycket att anmärka på känns det ändå lite.. trist. Men plus för den snitsiga servetten!

Storlek: 5
Såg lite liten ut när man fick den serverad men den räckte gott och väl efter fisksoppan. Nomnom

Pris: 5
Mamma betalar (eller ja, tekniskt sett mammas kille betalar). Kan inte bli annat än en 5a!

Smak: 5+
Himmelochpannkaka. Jag får dåndimpen. Ujujuj så gott!  Jag tror minsann att det är den bästa jag har ätit hittills i mitt (i och för sig inte så långa) crème brûlée liv! Perfekt knäckigt socker skal som man fick försiktigt slå lite på innan det gav vika och sen rena himmelen på tungan. Det enda jag kanske skulle kunna anmärka på är att jag egentligen föredrar den varm, men å andra sidan blir krämen liksom för mjuk då så.. nej, perfektion!

Slutbetyg: 5
Känns nästan lite jobbigt att få en sådan perfekt start, vad ska nu kunna toppa? Men jag är inte den som ger mig, kanske kan Nytorget möta sin överman! Stay tuned!

Bisous et Au revoir!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar