torsdag 11 augusti 2011

Dix-neuf

Så har solen stigit från horisonten ännu en gång, och det är numer nitton dagar kvar innan avfärd.

Jag har märkt en smärre personlighetsförändring hos mig själv och kan inte hitta någon annan förklaring till detta än att resväskan snart måste packas. Jag har blitt patriot. Eller i alla fall bra mycket mer patriotisk än tidigare i mitt 17 åriga liv. Jag skulle till och med vilja säga att jag tidigare inte har varit patriotisk alls. Men nu är det andra bullar minsann!

Det hela började nog med att jag började fundera på vilken present som var passande att ta med till min värdfamilj. Det slutade med att jag besökte Svenska institutets hemsida och upptäckte att de driver ett café, Café Suédois. Detta ledde till ljuva fantasier om hur jag överraskar min värdfamilj med ett lärorikt besök på Café Suédois med inblick i den exotiska svenska kulturen, och jag berättar allt om traditionen med fettisdagen över en ljuvlig hetvägg. Jag ser också framför mig de förväntansfulla blickarna hos mina klasskamrater när vi är påväg till IKEA för att äta äkta mamma scans svenska köttbullar med lingon på.

Nu hör det till saken att jag avskyr semlor. Jag har dessutom varit vegetarian i drygt tre och ett halvt år. Ni kanske förstår ironin.

Men. Jag är inte den som vill klaga, Sverige är ju faktiskt jättebra. Helt utomordentligt faktiskt. Det är bara det att jag skulle ha velat upptäcka det lite tidigare.

Excusez-moi för ett lite halvförvirrat inlägg. Jag hoppas ni förstod kärnan och för er som inte gjorde det- om ni kommer och hälsar på mig, ta gärna med er Ballerina Kladdkaka. Det är det bästa jag vet. 
Bisous et Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar