fredag 19 augusti 2011

Onze

Så här sitter jag med min katt som desperat försöker hindra mina fingrar att nå tangentbordet. Enligt Tussan är nämligen det enda vettiga jag kan göra med mina fingrar är att klappa henne. Som utlovat ska ni i alla fall få bildbevis från min heta indiska dejt med min heta svenne banan, here it comes!
Som man brukar säga, en bild säger mer än tusen ord, och kan man inte förstå perfektionen av den kvällen genom denna bild så är man troligtvis blind!

Nu går vi vidare, har nämligen under dagen mött kritik över dålig uppdatering. Som plåster på såren tänkte jag fresta er läsare med en riktig delikatess. BILDBOMB! Så, från het indisk afton hoppar vi direkt över till denna bloggs mer specifika inriktning- Frankrike! Eller nja, i alla fall nästan..

Det här är jag och Jonathan. Jonathan är han i fronten av bilden och jag är hon där som fnissar lurt i bakgrunden. Jonathan är min teknikkompis och här står vi och håller oss undan från Stockholmsregnet i en busskur. Men eftersom att alla goda ting är tre hade vi självklart sällskap av ingen mindre än min kompis Frida som mest är torr men ganska charmig ändå. 
Men hallå tänker ni, hur tänker hon nu koppla Stockholmsregn med Frankrike? Jo, tänker jag svara på den frågan, jag och mina kamrater slog nämligen följe till Saturnus, och eftersom att Saturnus har menyer på Franska så räknas det därmed som franskt. Basta!
Här kan ni skåda den ytterst franska apelsinjuicen samt Jonathan som koncentrerat suger i sig av den. Vi hittade en stor bok om macarons och diskuterade om det var vanilj eller choklad som var den vinnande smaken (vanilj!)samt förfärades över att det faktiskt fanns recept på ketchupmacarons! 
Fina var bilderna i alla fall och likaså att försöka sig på att tyda de franska namnen på smaksättningarna. Och det var det av den fikan!

N är det bara elva dagar kvar tills avfärden vilket har lett till att varenda gång jag och min kära Frida ska kramas blir de sådär extra långa med ett visst inslag av vemodighet.. 

Och det var allt jag hade att dela med världen idag!

Bisous et Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar