lördag 17 september 2011

Le kostymnissar har kul

Hej matte b! Hej då mitt liv! Nej men allvarligt. Hur kan någon någonsin ha förstått det här? Jag känner att det börjar bli dags för ett litet skypesamtal med någon av mina naturarvänner.. Frivillig? Någon?

Jag hade bara tänkt visa en liten sak. På ffk:n (frankrike och fransk kultur, en kurs jag går) var vi i torsdags i La Défence som ligger precis nordväst om Paris. Det är Europas största affärscentrum och består av en väldig massa skyskrapor. Men. Det var ju inte det jag tänkte berätta. Nej, det har nämligen uppstått ett mode där i La Défence bland alla kostymnissar. Under semestern när ingen hade något vettigt att göra (eller?) började nämligen kostymnissarna att göra figurer i fönsterna med hjälp av post it-lappar. Så i nästan varenda höghus kunde man skåda olika figurer och meddelanden.
Dom är allt roliga dom där fransmännen!

Nu ska jag rusa iväg till Centre Pompidou som är ett gigantiskt museum för modern konst!

Bisous et Au revoir!

3 kommentarer:

  1. Det har tydligen spridit sig till Sverige också nu! Du ska bara ta en titt på Kina osv. där denna post- it grej? blivit någonslags tävling. De som jobbar i samma byggnad bygger upp olika slags monster mot varandra typ. Haha, sjukt kul men onödigt på samma gång. /bertan

    SvaraRadera
  2. Det skall jag genast börja med! Kul grej! Bodil

    SvaraRadera
  3. åh vilken jättefin blog du har, jag ska följa dig genom Paris gator via blogen! Kul att du trivs så bra. Många kramar //faster Eva

    SvaraRadera