onsdag 21 september 2011

Week-end

God morgon på er! Tänkte att jag skulle berätta vad som hände mig i lördags, när jag var på Centre Pompidou!

Sådär vid tolvtiden mötte jag och min lilla vän Nora och så virrade vi bort oss i lite i Marais, men tillslut såg vi de blåa rören!
Så vi promenerade glatt in och började åka upp för den liite läskiga rulltrappan som åker på utsidan av huset.
Därifrån kunde man spana på Paris och par som låg framför Pompidou och hånglade. Det var fint. 

Så åkte vi högsthögst upp för att titta på någon slags indiskinspirerad utställning! Tyckte om det skarpt och bestämde mig för att inreda min framtida lägenhet i enbart indisk konst. Vad säger ni om det va?
Nu kanske inte det här syns så bra men det är i alla fall ett sånt där jättemegatråkigt stängsel som man kan finna lite här och var när folk känner för att stänga in grejer. Men ett FINT sådant! Mer fina stängsel åt folket!!
En mycket konstnärlig och svartochsvår grotta. 
Men efter två våningar sa vi stopp, vi vill ha mat! Så vi promenerade tillbaka till Marais för att ta oss en falafel (jag vet, igen, men den är SÅ GOD!). Och tänka sig, men där hittade vi ett helt gäng till av falafelsugna svenskar! Hurra!
Sen gjorde jag en snabbvisit hemma för att sedan slänga mig på metron mot La Défence. Där hittade jag några flickor som var i full gång med att proppa en vagn full med middagsmaterial.
Vi skulle nämligen till Klara för att fylla magarna våra!
Men först gos med katten såklart!
Kan helt ärligt varit det godaste jag har ätit. Någonsin. Vitlök<3<3<3
Och sen så fick vi klättra över Klaras grind igen (hon hade nämligen ingen nyckel, men såna världsligheter stoppar minsann inte oss!) för att ge oss ut i Parisnatten!

Bisous et Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar