tisdag 13 september 2011

PUTAIN!

Igår höll min familj en "Apertif". För er som inte vet vad det är skulle det kunna beskrivas som någon slags fördrink. Så sådär innan middag tid kom en flaska vin, oliver, chips och korv i sällskap med grannen, grannens pojkvän och grannens kompis. Sedan så satt vi där på terassen och drack vin (eller ja, inte jag dåra, inget att oroa sig för mamma) och diskuterade.

Jag tycker i allmänhet att vi i Sverige måste bli bättre på sånt här. Att bara kunna ses lite sådär innan middagen, utan att det måste bli avancerat eller helt perfekt. Och gos! Mina värdföräldrar verkligen visar att de tycker om varandra, och jag tycker att det är så himla fint! Pussas och kramas och myser. Sverige skulle må bra av mer gos. Mer kärlek åt landet mellanmjölk tack!

Ikväll mötte Grekland Frankrike så där fann jag mig med min värdpappa och bror i grannens lägenhet på en riktig grabbkväll! På grabbkvällar i Paris kan jag berätta att "PUTAIN!" flyger kors och tvärs. Ibland "JOLIE!" också. Men mest putain.

Men nu ska ja måla naglarna. Man vill ju inte få överdos av det där testosteronet inte!

Bisous et Au revoir!

3 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart! Vi hade musikalcafé i söndags och det gick alldeles utmärkt. vi saknade förstås dig!! . kram carina

    SvaraRadera
  2. mer kärlek i landet mellanmjölk!

    SvaraRadera