måndag 19 september 2011

Le petit déjeuner à Paris

Hejhej alla fina (ni som inte är fina tänker jag helt enkelt inte hälsa på men det är nog bara fina människor som läser min blogg så det ska nog inte vara något större problem) (och om ni nu känner att ni inte blev hälsade på får ni helt enkelt ta och bli lite fina) (okej nu kände jag att jag drog det här för långt, förlåt fina ni)! Jag hade egentligen tänk att det här skulle bli som ett "nu får ni följa med mig i min vardag" inlägg men det stannade liksom av vid frukosten så resten får helt enkelt komma en annan dag.

Det här är i alla fall vad man får på morgonen här i Frankrike (tydligen får man det även uppochner). Jus d'orange et deux tartines, un avec beurre et un avec beurre et confecture framboise. Stadig frukost à la Frankrike. Och än en gång förvånas man över hur de överhuvudtaget kan hålla vikten, när de till och med äter efterrätt till frukost. 

Bisous et Au revoir!

1 kommentar:

  1. Vilken insulinchock! De har nog ingen hemkunskap eller någon socialstyrelse i frankrike som talar om vad som är bra att äta eller inte. De äter nog det som de tycker är gott och njutbart! Det kanske är så man håller vikten? Intressant.

    SvaraRadera