fredag 9 september 2011

Un semaine à Paris

Hejhej! Ikväll ska säkert alla på Håkan men jag ska minsann hänga i Paris så egentligen är det faktiskt ni som ska vara avundsjuka. Just nu sitter jag och knaprar på ballerina kladdkaka (TACK Charlotta och Alice) och bara njuter av att jag inte behöver bära runt på alla skolböcker på två dagar. Det är nämligen så att på St Do finns det inte skåp. Inga skåp+ tusen böcker= Victoria med trött axel.

De senaste dagarna har jag i alla fall
Haft mestorsfika på Svenska institutet
Köpt nya ballerinaskor (visst är jag duktig mamma!). Egentligen ville jag ha ett par i lack och en liten rosett men eftersom de inte fanns i 39 så fick det bli dessa mycket tjusiga med någon slags blomma därfram. Jag kommer bli fattig som en kyrkråtta under detta år för jisses vad fina saker för fossingarna som finns överallt!

Spanat in de bästa falafelställena i Marais tillsammans med Klara
Så himla vackert där
Och falafeln.. HIMMEL så gott!
Upptäckt att när man köper take away kaffe får man en liten chokladbit på köpet!
Vandrat på en liten fransk gata med tillhörande marknad
Och spanat på franska klassiker i fina färger.

Igår tog min värdfamilj med mig på en konstutställning på en liten dold gata i det 10onde arr, tog tyvärr inga bilder men åh så spännande det var! Det är svårt att känna sig mer parisisk än när man är på vernisage och alla smuttar på vin i plastglas, säkert 15 pers står utanför och kedjeröker och pratar snabbtsnabbt på franska. 

Bisous et Au revoir!





1 kommentar:

  1. Bra att du köpt så fina ballerinaskor - bra gjort Vicy!!!!! Blir sååååååå avis över att du får hänga i Marmaiskvarteren, själv hängern jag just nu i Sundsvall.........KRAM min älskade unge! Mamma

    SvaraRadera