lördag 24 september 2011

Vendredi

Så blev det äntligen fredag och detta firades in med en rejäl försovning. Men inte blev jag ledsen för det, jag sprang bara till mitt lilla lokala boulangeri för att köpa mig en croissang.
På kvällen skulle det vankas någon slags välkomstkalas för oss svenskar med alla franska faddrar vi har. Jag antar att det egentligen inte var så mycket välkomstkalas utan mer ett "hejlärkännafransmänNU"-kalas, men det var lika trevligt ändå (om inte trevligare)!

Vi svenskar började i alla fall kvällen i Parc Monceau som ligger väldigt nära svenska skolan och hörrni. Igår var det den 23 september och solen sken och vi satt där med bara armar. Jag har sagt det förut och kommer antagligen säga det igen men jag älskar Paris. 

Sen var det då partaj som innefattade sjukt god mat samt tårttävling. När de sedan sjasade iväg oss vid niotiden gav sig jag, Nora och Josefin oss iväg med ett par mycket fina fransmän och avslutade kvällen med tapas i Montmarte. 

Sjukt värd kväll.

Bisous et Au revoir!


1 kommentar:

  1. Bra gjort Vicy att inte oroa dig mer för att du försovit dig - underbart coolt att bara köpa en croissang och njuta av det - du har utvecklats (enormt!!!!!). Du är helt fantastiskt! Dock lite oroad över de där fina fransoserna.....Mamma

    SvaraRadera