söndag 16 oktober 2011

Bescherelle

Det finns några böcker jag helt enkelt inte kan leva utan här. Det här är en av dem
Bescherelle Poche conjugaison. Med den kan man lära sig hur man böjer varendaste verb. Gudars så bra den är! Om det är någon stackars människa där hemma i Sverige som tragglar med franskan, lägg in en  beställning så kanske jag skicka dig en! 

Det är några som har frågat om jag kan ha en liten frågestund här via bloggen och det låter väl fint tycker jag. Så om du har något du vill veta om Paris (inte för att jag är världens expert.. Ännu!), Svenska skolan eller bara hur jag har det, skicka mig en kommentar så svarar jag.

Tills vi hörs igen, lyssna på världens härligaste låt!

Bisous!

5 kommentarer:

  1. Hej bästaste syster! Går du i kören i svenska kyrkan där borta i Paris? <3

    SvaraRadera
  2. yaaaaaa frågestund!!!! okej
    - är fransmännen snygga på riktigt eller e det en myt?
    - bästa saker med paris?
    - har du vart med om nån super-kulturkrock eller liksom nåt som känns jätteannorlunda från sverige?
    ooooooch detta e inte en fråga men som jag höll på att börja säga innan vi la på så kommer jag antagligen till paris i vår med min familj!!! PEPPEN. saknar dig <333

    SvaraRadera
  3. jaaaa!!
    längtar du aldrig hem?
    är skolan mycket annorlunda från i sverige?
    hur långt bort bor din familj från skolan?
    aa det var nog allt jag kunde komma på nu! puss

    SvaraRadera
  4. Hur är din värdfamilj? Har du "syskon", isf hur gamla? :)
    Hur många är ni i klassen på skolan? Lär man känna fransmännen ngt? :)
    Hur e maten i värdfamiljen?
    Har du gått vilse i Paris än? ^^
    Hittat ngt favoritställe i Paris?
    :D

    SvaraRadera
  5. får du god mat i familjen/skolan?
    har du gått upp i vikt sen du kom dit (hahah du behöver inte svara)?
    är det svårare/lättare i skolan?
    är det strängare?
    och hur blev det med kläderna? har du ändrat stil?

    SvaraRadera