måndag 17 oktober 2011

Vendredisamedidimanche

Sussie skällde på mig för att jag inte hade bloggat idag. Wellwell jag ska göra mitt bästa för att leta fram något ur minnet som kan vara av värde för er.

Vad gjorde då jag i helgen?

Fredag:

Efter middag med värdfamilj (+ finbesök av min fyraåriga lillasysters pojkvän!) åkte jag ungefär till Belleville för att möta upp Klara, Thea, Moa och Elvira på en bar i en park. När den stängde vid tolvtiden rullade vi vidare mot Republique för att möta upp personerna på den andra bilden (ber om ursäkt för inte världens bästa iphonebilder), det vill säga Hanna, Louise + kompis Jacob! (Ps. om ni undrar vad vi gör på bilderna så äter vi baguette. På baren ouioui, finns liksom inte ett enda ställe här där det inte passar med baguette!)

Lördag: 

Lördagen började med frukost hos Clara (som förövrigt har en jättefin blogg, spana in den!) i Montmarte, fortsatte med massa kartletande efter trevliga ställen att upptäcka samt konstutställning med värdföräldrar och avslutades med mexikanskt i Marais och barhäng vid Bastille med Catherine, Isabella, Amanda och Josefin. 

Söndag:
Söndagen började i solen framför Centre Pompidou, där jag och några till hade tänkt plugga i biblioteket. Men eftersom att kön ringlade sig helt sjukligt lång bestämde vi oss för att överge den idéen för Mocha Blanc på Starbucks. Det säger man väl inte nej till, eller hur?


När våra huvuden sedan var alldeles för proppade åkte jag, Nora och Louise och shoppade i La Défence. Trevligt avslut på den dagen om jag får säga det själv!

Och det var den helgen och nu är det måndag igen men det betyder att det bara är 11 (!) dagar kvar tills mina kära vänner kommer och ska krama och pussa på mig! 

En stor bisous på den liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar