torsdag 20 oktober 2011

Un concert

Åh hösten har på något sätt legat i bakhåll och nu attackerat mig med all sin styrka (jisses vilken metafor jag fick till där!). Nedrans kalla jäkla höst. Måste leta fram mina vantar ur min resväska för jag har redan fått typ köldeksem. Jaja, man behöver ju faktiskt inte vara utomhus sådär jättemycket varje dag och har man tur kan man hitta en vän som vill sätta sig på ett kafé och värma händerna runt en kopp varm choklad efter skolan.
Mmmmm man måste bara älska när grädden fyller halva koppen + en dm till ovanför!

Igår var jag och Louise och åt pasta på Vapiano
Nomnomnom linguini med tomatsås och mozzarella

Mitt tjusiga middagssällskap

Sedan åkte vi till Republique för att möta den här taggade bruden
Vi skulle nämligen kika på när våra franska kompisar spelade i en musiktävlig!
Bandet! Från vänster: Baptiste som är Louises värdbror, sångerska med okänt namn samt Eli!
Här klipper den okända sångerskan Baptistes hår mitt i låten. Lite oklart varför men trevligt ändå!

I publiken träffade jag på mina små franska flickor som var ungefär såhär taggade

Och det var den konsertonsdagen!

Bisous!

4 kommentarer:

  1. Det var väldans vilken god mat du får, skulle gärna vilja provsmaka! Konstig grej att börja klippa håret sådär på scen, blev hon snygg? Sköt om dig, saknar dig!Kram faster Eva

    SvaraRadera
  2. Hi Vicki, jag var ut med din syster,Nikolas,Anders,Eva,Putte, och Kurt igar pa Musik baten i Stockholm. Det var rolligt men ocksa kalt nar man gick ut. (I am sorry you were not there.) Hoppas treffas vi i Paris i var. Hej da Kia

    SvaraRadera
  3. That was a bad translation. The last sentence should say "We hope to see you in Paris this spring."

    SvaraRadera
  4. Eva: Ja, visst var det lite mystiskt! Men det var väldigt roligt faktiskt, och det syntes inte så mycket sen. Saknar dig med!

    Kia: Vad kul att du läser min blogg! Och vad roligt att du är i Stockholm nu, jag visste inte det. Du får hälsa alla så mycket! Ska du komma till Paris i vår? Då får vi verkligen se till att träffas ja! Kram

    SvaraRadera