måndag 24 oktober 2011

Rive Gauche

Idag bestämde jag mig för att under några timmar glömma hur mycket jag egentligen måste proppa in i mitt lilla huvud för att följa med Klara till Hôtel de Ville för att sedan promenera till Rive Gauche (vänsta stranden). Vi passerade några bokstånd längs Seine.
Och kom tillslut till..
Shakespeare and Company! Kan vara världens bästa bokaffär komplett med böcker från golv till tak, många nedsuttna fotöljer, en skrivmaskin man kunde knappra lite på, shackspel samt ett piano med gamla noter för dem som kände för det. Som sagt. Världens bästa bokaffär. 
Sedan gick vi vidare till ett kafé och drack myntate. Här är ett fint hus som jag såg på vägen dit. 
Och det var den eftermiddagen för nu är det kväll och jag har fortfarande inte gjort något som jag egentligen borde ha gjort. Hoppsan. À bien tôt! 

Bisous!

Ps. Nu är det typ nästan bara ynka TRE dagar tills Johanna och Angelica kommer och pussar på mig! KALAS! Ds. 

1 kommentar:

  1. har du hittat ett fint hus för oss att bo i? <3 skype snart? puss

    SvaraRadera